Jau gandrīz trīs gadus Jūrmalā pasažieri tiek pārvadāti ar diviem elektroautobusiem, bet šomēnes pilsētā tiek testēts pirmais Latvijā no autobusa ar dīzeļdzinēju par elektroautobusu pārbūvētais autobuss. No 4. augusta autobuss Amo Plant Ambassador SB200 uzsācis testa braucienus, pārvadājot pasažierus 4. maršrutā no Slokas stacijas uz Bulduriem. Pēc pilotprojekta noslēguma tiks izvērtēta potenciālā sadarbība nākotnē ar SIA “ECO BUS”.
SIA “ECO BUS” ir pirmā kompānija, kas veikusi Latvijā sērijveidā modernizētā 100% elektriskā M3 1.klases pilsētas pasažieru autobusa Amo Plant Ambassador SB200 izgatavošanu, sertifikāciju un reģistrāciju CSDD. Dīzeļdzinēja autobusu modernizācijas uz 100% videi draudzīgu autobusu pilotprojekts tika uzsākts un izstrādāts CFLA programmas finansētā projekta „Ekonomiski pamatota un videi draudzīga elektroautobusa izveides tehnoloģijas izstrāde uz tradicionālā dīzeļdzinēja autobusa bāzes” ietvaros. Modernizētais elektriskais pasažieru autobuss ir izgatavots uz savulaik SIA “AmoPlant” Jelgavā pēc Nīderlandes kompānijas VDL Bus&Coach licences ražotā VDL Ambassador 200 autobusa bāzes.
“Eiropas Savienība ir skaidri noteikusi zaļo kursu un nepieciešamo CO2 izmešu samazinājumu, kas jāsasniedz, tādējādi tuvā nākotnē ir sagaidāms elektrisko autobusu pieprasījuma pieaugums, kas skaidrojams arī ar daudz zemākām ekspluatācijas izmaksām” – skaidro SIA “ECO BUS” valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.
Neskatoties uz to, ka būtiskākais trūkums joprojām ir augstās jaunu elektrisko autobusu iegādes cenas un pārvadātāju rīcībā salīdzinoši lielie dīzeļdzinēja autobusu parki, kuru utilizācija nozīmētu tiešus finansiālus zaudējumus un nelietderīgu resursu izmantošanu, esošo autobusu pārbūve/modernizācija par elektriskajiem autobusiem ir veids, kā sasniegt finanšu ietaupījumu un aizstāt esošos autobusus ar videi draudzīgiem transportlīdzekļiem.
“Šobrīd SIA “ECO BUS” ir izstrādājusi un piedāvā modernizācijas koncepciju – autobusu ar parasto dīzeļdzinēju pārveidošanu par elektriskajiem autobusiem, paredzot, ka modernizācija var tikt veikta uz dažādu marku autobusu bāzes. Modernizācijas rezultātā mēs iegūstam praktiski jaunu elektrisko autobusu ar kalpošanas laiku vismaz 15 gadi, vienlaicīgi būtiski ietaupot finanšu līdzekļus, kas šobrīd ir īpaši aktuāli, ņemot vērā pasaules ekonomikas tendences”, piebilst Kamarūts.
Piesaistot Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda (KF) līdzfinansējumu, SIA “Jūrmalas autobusu satiksme” projekta Nr. 4.5.1.2/17/I/002 „Videi draudzīga sabiedriskā transporta (autobusu) iegāde” 4.5.1. specifiskā atbalsta mērķa „Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru” 4.5.1.2. pasākuma „Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (autobusi)” ietvaros 2017./2018. gadā iegādājās 16 jaunus, videi draudzīgus autobusus, no kuriem 14 darbojas ar dīzeļdegvielu atbilstoši «Euro 6» standarta maksimālai pieļaujamai emisijai un divi – ar elektrību.
Par projektu
2017. gada 3. novembrī Centrāla finanšu un līgumu aģentūra un SIA „Jūrmalas autobusu satiksme” parakstīja līgumu par projekta Nr. 4.5.1.2/17/I/002 „Videi draudzīga sabiedriskā transporta (autobusu) iegāde”, kas tika iesniegts Darbības programmas „Izaugsme un nodarbinātība” 4.5.1. specifiskā atbalsta mērķa „Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru” 4.5.1.2. pasākuma „Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (autobusi)” ietvaros, īstenošanu.
Projekta mērķis – nodrošināt un veicināt racionāla, moderna un videi draudzīga sabiedriskā transporta līdzekļu izmantošanu sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai Jūrmalas pilsētas maršrutu tīklā.
Kopējās projekta izmaksas sastādīja 3,1 miljonu eiro, no kurām ES KF līdzfinansējums bija 1,204 miljonu eiro apmērā un JAS – 1,896 miljoni eiro.
Par “Jūrmalas autobusu satiksme”
SIA “Jūrmalas autobusu satiksme” sabiedriskā transporta pakalpojumus Jūrmalas pilsētā nodrošina kopš 1958. gada. Šobrīd 7 pilsētas maršrutos kursē 23 autobusi un minibusi.
Par SIA “ECO BUS”
SIA “ECO BUS” ir videi draudzīga pasažieru transporta, komerctransporta un tehnoloģiju izstrādes, ražošanas un pilna servisa uzņēmums, kurš sadarbībā ar Latvijas vadošo augstskolu zinātnisko personālu, starptautiskiem un Latvijas partneriem piedalās reindustrializācijas programmā, veicinot videi draudzīga un iedzīvotājiem ērta sabiedriskā pasažieru un komerctransporta sistēmas attīstību Latvijā, nodrošinot produktu ar augstu eksporta potenciālu izstrādi un ražošanu.
Šodien atceltie reisi pa 4. maršrutu tiks izpildīti
Pa 4. maršrutu”Slokas stacija – Bulduri” plkst. 13.50 un 15.25. “Bulduri – Slokas stacija” plkst. 14.38 un 16.17 tiks šodien izpildīti.
Aicinām pasažierus pievērst uzmanību jaunākajai informācijai!
Tehnisku iemeslu dēļ ir atcelti reisi šodien un rīt
Tehnisku iemeslu dēļ šodien un rīt ir atcelti atsevišķi reisi
SIA “Jūrmalas autobusu satiksme informē”, ka šodien, 23. maijā un rīt, 24. maijā tehsnisku iemeslu dēļ, netiks izpildīti sekojoši reisi
23.maijā tehnisku iemeslu dēļ atcelti reisi plkst. 15:10, 16:50 Bulduri-Slokas stacija, plkst. 15:25 Slokas stacija-Bulduri.
24.maijā pagaidām tehnisku iemeslu dēļ atcelti reisi plkst. 07:48 Slokas stacija-Bulduri, plkst. 08:45 Bulduri-Slokas stacija.
Atvainojamies pasažieriem par radītajām neērtībām!
“Kūrorta svētku” laikā JAS autobusi kursēs pēc brīvdienu saraksta, bet nodrošinās papildus reisiem.
Kūrorta svētku laikā, šī gada 27. maijā tiks nodrošināti papildus reisi, no sākuma pieturas “Majoru stacija”:
4. autobusa maršrutā “Bulduri – Slokas stacija”.
Plkst. 23.35 no pieturvietas Majoru stacija – Kauguri – Slokas stacija.
Plkst. 23.45 no pieturvietas Majoru stacija – Kauguri – Sloka stacija – Kūdra (pagarināts);
3. autobusa maršrutā “Bulduru stacija – Valteri – Kauguri”.
Plkst. 23.55 no pieturvietas Majoru stacija – (caur Valteriem) – Kauguri – Ķemeru stacija (pagarināts);
7. autobusa maršrutā “SIVA koledža – Priedaine”.
Plkst. 23.30 un plkst. 23.40 no pieturvietas Majoru stacija – Bulduri – Priedaine (Baldones iela) – Buļļuciems (pagarināts).
No 1. decembra 2. autobusa maršrutā būs izmaiņas
No 1. decembra 2. autobusa maršrutā no pieturas “Kūdra” mainīsies atiešanas laiks un turpmāk autobusi aties plkst. 7.35 ( iepriekš 7.41). Un šajā maršrutā ir pievienota jauna papildu pietura “Slokas stacija” no kuras autobuss aties plkst. 7.46.
No 16. oktobra līdz 31. martam un no 1. aprīļa līdz 15. oktobrim 2. maršruta reisi darba dienās no pieturas “Kūdra – Kauguri2” plkst. 7.35 veiks iebraucienu līdz “Slocenei” ar autobusa pienākšanas laiku plkst. 7.56.
Aicinām pasažierus iepazīties ar plānotajām izmaiņām!
18. novembrī izmaiņas JAS maršrutos un papildus reisi
18. novembrī būs izmaiņas un papildus reisi Jūrmalas pilsētas maršrutos:
18. novembrī būs izmaiņas un papildus reisi Jūrmalas pilsētas maršrutos
SIA “Jūrmalas autobusu satiksme” (JAS) aicina jūrmalniekus iepazīties ar gaidāmajām izmaiņām Jūrmalas pilsētas maršrutos 18. novembrī – Latvijas valsts svētku brīvdienās.
4. autobusa maršruta “Slokas stacija – Bulduri” pieturvietā “Satiksmes iela” attiešanas reisa laiks tiks mainīts no plkst. 21.25 uz plkst. 21.37; Tiks izpildīts viens papildus autobusa reiss maršrutā Nr.4 “Slokas stacija – Bulduri” no pieturvietas “TC Līgo” plkst. 22.00, pagarinot maršruta kustību līdz Buļļuciemam (Bulduri – Buļļuciems, ievērojot maršruta Nr.1 pieturvietas).
6. autobusa maršruta “Sloka – Ķemeri” pieturvietā “Slokas stacija” pašreizējais reiss plkst. 21.05 tiks izpildīts vēlāk, plkst. 21.51;
3. maršruta “Ganību iela – Muižas iela” tiks izpildīts papildus autobusa reiss no pieturvietas “Kauguru vidusskola” ar atiešanas laiku plkst. 22.00.
Aicinām Jūrmalas pilsētas iedzīvotājus pievērst uzmanību plānotajām izmaiņām 18. novembrī.
“Kauguru svētku” ietvaros tiks nodrošināti papildu reisi un 5.maršrutā autobuss kursēs pa izmainītu maršrutu
Jūrmalas pilsētas maršrutā testa režīmā kursē pārbūvēts elektroautobuss
Jau gandrīz trīs gadus Jūrmalā pasažieri tiek pārvadāti ar diviem elektroautobusiem, bet šomēnes pilsētā tiek testēts pirmais Latvijā no autobusa ar dīzeļdzinēju par elektroautobusu pārbūvētais autobuss. No 4. augusta autobuss Amo Plant Ambassador SB200 uzsācis testa braucienus, pārvadājot pasažierus 4. maršrutā no Slokas stacijas uz Bulduriem. Pēc pilotprojekta noslēguma tiks izvērtēta potenciālā sadarbība nākotnē ar SIA “ECO BUS”.
SIA “ECO BUS” ir pirmā kompānija, kas veikusi Latvijā sērijveidā modernizētā 100% elektriskā M3 1.klases pilsētas pasažieru autobusa Amo Plant Ambassador SB200 izgatavošanu, sertifikāciju un reģistrāciju CSDD. Dīzeļdzinēja autobusu modernizācijas uz 100% videi draudzīgu autobusu pilotprojekts tika uzsākts un izstrādāts CFLA programmas finansētā projekta „Ekonomiski pamatota un videi draudzīga elektroautobusa izveides tehnoloģijas izstrāde uz tradicionālā dīzeļdzinēja autobusa bāzes” ietvaros. Modernizētais elektriskais pasažieru autobuss ir izgatavots uz savulaik SIA “AmoPlant” Jelgavā pēc Nīderlandes kompānijas VDL Bus&Coach licences ražotā VDL Ambassador 200 autobusa bāzes.
“Eiropas Savienība ir skaidri noteikusi zaļo kursu un nepieciešamo CO2 izmešu samazinājumu, kas jāsasniedz, tādējādi tuvā nākotnē ir sagaidāms elektrisko autobusu pieprasījuma pieaugums, kas skaidrojams arī ar daudz zemākām ekspluatācijas izmaksām” – skaidro SIA “ECO BUS” valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.
Neskatoties uz to, ka būtiskākais trūkums joprojām ir augstās jaunu elektrisko autobusu iegādes cenas un pārvadātāju rīcībā salīdzinoši lielie dīzeļdzinēja autobusu parki, kuru utilizācija nozīmētu tiešus finansiālus zaudējumus un nelietderīgu resursu izmantošanu, esošo autobusu pārbūve/modernizācija par elektriskajiem autobusiem ir veids, kā sasniegt finanšu ietaupījumu un aizstāt esošos autobusus ar videi draudzīgiem transportlīdzekļiem.
“Šobrīd SIA “ECO BUS” ir izstrādājusi un piedāvā modernizācijas koncepciju – autobusu ar parasto dīzeļdzinēju pārveidošanu par elektriskajiem autobusiem, paredzot, ka modernizācija var tikt veikta uz dažādu marku autobusu bāzes. Modernizācijas rezultātā mēs iegūstam praktiski jaunu elektrisko autobusu ar kalpošanas laiku vismaz 15 gadi, vienlaicīgi būtiski ietaupot finanšu līdzekļus, kas šobrīd ir īpaši aktuāli, ņemot vērā pasaules ekonomikas tendences”, piebilst Kamarūts.
Piesaistot Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda (KF) līdzfinansējumu, SIA “Jūrmalas autobusu satiksme” projekta Nr. 4.5.1.2/17/I/002 „Videi draudzīga sabiedriskā transporta (autobusu) iegāde” 4.5.1. specifiskā atbalsta mērķa „Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru” 4.5.1.2. pasākuma „Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (autobusi)” ietvaros 2017./2018. gadā iegādājās 16 jaunus, videi draudzīgus autobusus, no kuriem 14 darbojas ar dīzeļdegvielu atbilstoši «Euro 6» standarta maksimālai pieļaujamai emisijai un divi – ar elektrību.
Par projektu
2017. gada 3. novembrī Centrāla finanšu un līgumu aģentūra un SIA „Jūrmalas autobusu satiksme” parakstīja līgumu par projekta Nr. 4.5.1.2/17/I/002 „Videi draudzīga sabiedriskā transporta (autobusu) iegāde”, kas tika iesniegts Darbības programmas „Izaugsme un nodarbinātība” 4.5.1. specifiskā atbalsta mērķa „Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru” 4.5.1.2. pasākuma „Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (autobusi)” ietvaros, īstenošanu.
Projekta mērķis – nodrošināt un veicināt racionāla, moderna un videi draudzīga sabiedriskā transporta līdzekļu izmantošanu sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai Jūrmalas pilsētas maršrutu tīklā.
Kopējās projekta izmaksas sastādīja 3,1 miljonu eiro, no kurām ES KF līdzfinansējums bija 1,204 miljonu eiro apmērā un JAS – 1,896 miljoni eiro.
Par “Jūrmalas autobusu satiksme”
SIA “Jūrmalas autobusu satiksme” sabiedriskā transporta pakalpojumus Jūrmalas pilsētā nodrošina kopš 1958. gada. Šobrīd 7 pilsētas maršrutos kursē 23 autobusi un minibusi.
Par SIA “ECO BUS”
SIA “ECO BUS” ir videi draudzīga pasažieru transporta, komerctransporta un tehnoloģiju izstrādes, ražošanas un pilna servisa uzņēmums, kurš sadarbībā ar Latvijas vadošo augstskolu zinātnisko personālu, starptautiskiem un Latvijas partneriem piedalās reindustrializācijas programmā, veicinot videi draudzīga un iedzīvotājiem ērta sabiedriskā pasažieru un komerctransporta sistēmas attīstību Latvijā, nodrošinot produktu ar augstu eksporta potenciālu izstrādi un ražošanu.
24. jūnijā JAS nodrošinās papildu autobusu reisus
Jūrmalnieku ērtībām, lai no Līgo svētku pasākumiem varētu ērti nokļūt mājās, 24. jūnijā būs papildu autobusu reisi:
• plkst. 01.15 no Mellužiem uz Kauguriem un Ķemeriem;
• plkst. 02.00 no Mellužiem uz Kauguriem un Ķemeriem;
• plkst. 01.00 no Kauguriem uz Bulduriem un Buļļuciemu.
24. jūnijā autobusa 4. maršrutā noteiktas šādas izmaiņas:
• no Slokas stacijas atcelti reisi plkst. 09.05 un 09.30, to vietā papildu reiss plkst. 09.20 no Slokas stacijas;
• no Bulduriem atcelti reisi plkst. 09.55 un 10.21, to vietā papildu reiss plkst. 10.10 no Bulduriem.
23. un 24. jūnijā reisi tiks izpildīti pēc brīvdienu grafika, bet 2. maršruta autobuss brauks pēc svētdienas grafika.
“Jūrmalas autobusu satiksme” vēl skaistus un skanīgus Līgo svētkus!